Update inzake Corona maatregelen

Beste mensen,

Er is een grote behoefte aan duidelijkheid bij iedereen.  Ik realiseer me heel goed dat wat ik nu schrijf morgen alweer achterhaald kan zijn.

Ik beperk me daarom tot de feiten die nu bekend zijn.

Feit is dat ons clubhuis en de velden op slot zijn.

Het betreden van onze accommodatie is verboden.

Mensen die toch onze accommodatie betreden (door bv over de hekken te klimmen) zijn in overtreding. De gemeente Heerlen heeft aangegeven hier actief op te handhaven. Men gaat dus boetes uitdelen.

Als men de overtreders niet kan achterhalen is de boete voor HC Nova.

Uiteraard zullen wij deze boete proberen te verhalen op degene die de overtreding hebben gemaakt. Lukt ons dat niet dat betalen we met zijn allen deze boete welke is veroorzaakt door een enkeling.

Feit is ook dat de hockeycompetitie stilligt; maar voor hoelang?

Op deze site van de bond kan iedereen de informatie van de bond bekijken,

Vooralsnog gaat men ervan uit dat alles stilligt tot 6 april.

Wat daarna gebeurt is dus nu niet te zeggen. Maar zodra hier meer duidelijkheid over is zullen we dit op de site vermelden.

Moeten we als vereniging contributie blijven innen?

We dienen met ons allen de continuïteit van HC Nova te bewaken. Ook na de crisis gaan we gewoon weer hockeyen.

Dit betekent dat we de kosten die we met z’n allen maken, zoveel mogelijk met z’n allen dragen. Om die reden adviseert de bond vooralsnog de contributie gewoon te innen/c.q. niet terug te storten. De kosten lopen door, of zijn zelfs hoger terwijl de inkomsten (denk aan barinkomsten) geheel stilliggen.

Waar we kunnen reduceren we de kosten. Hiermee zijn we eigenlijk al enige tijd bezig.

We hebben overleg met de gemeente Heerlen over hun steun aan HC Nova.

Zij geven ons 3 maanden huur uitstel ingaande 1-4-2020

Over verdere steun wordt nog gesproken.

Ook het NOC*NSF beraden zich over steunmaatregelen aan sportverenigingen in de vorm van een noodfonds. Vooralsnog ziet het niet er naar uit dat HC Nova hier gebruik van hoeft te maken. E.e.a. hangt af van de duur van de crisis.

Hoe zit het met mijn contributie nu ik niet kan trainen en spelen?

De KNHB neemt het standpunt in dat we de kosten die we met z’n allen maken, zoveel mogelijk met z’n allen dragen. HC Nova heeft dit standpunt overgenomen.

Om die reden vragen we je om jouw solidariteit met de vereniging en de sport in zijn algemeen en dus gewoon de contributie te blijven betalen.

Moeten we onze trainers met een contract doorbetalen?

Als het gaat om trainers in loondienst is de club, als werkgever, in beginsel gehouden  het loon door te betalen. HC Nova heeft iedereen over de maand maart volledig betaald.

Moeten we onze vrijwilligers doorbetalen?

Een vrijwilligers vergoeding wordt alleen toegekend als er daadwerkelijk werkzaamheden op vrijwillige basis zijn verricht. Ook onze vrijwilligers zijn volledig betaald over de maand maart.

Mochten er vragen zijn, mail ze naar: [email protected].

Laten we hopen dat we elkaar snel weer zien op of langs het hockeyveld, maar neem geen risico met eigen gezondheid en die van anderen.

Ben Boekraad

Voorzitter HC Nova