HC Nova tekent overeenkomst bij Provincie Limburg

19-5 Nieuws
Op donderdag 14 mei jl. heeft HC Nova (Ben Boekraad voorzitter en Donny Lurken penningmeester) de lening overeenkomst getekend met de provincie Limburg. De plannen voor het verduurzamen van het clubhuis en de bijbehorende financiering waren uitgebreid besproken tijdens de afgelopen ALV. De voorgestelde investeringen en de daarmee verbonden financiering zijn toen door de ALV akkoord bevonden.
Deze overeenkomst maakt het mogelijk dat we het clubhuis kunnen verduurzamen met:
- 3 nieuwe warmte pomp boilers voor alle douches (incl. nieuwe
leidingen),
- nieuwe elektrische verwarmingen in kleedkamers en bestuurskamer, zodat iedere ruimte apart kan worden verwarmd;
- LED terras verlichting en
- 56 zonnepanelen op het dak.
Het bestuur heeft dit op de afgelopen ALV gepresenteerd en akkoord op gekregen.
De lening maakt ongeveer 65 % uit van de totale financiering. De rest van het geld komt uit de BOSA subsidie. Deze constructie was aanleiding om kritisch te kijken naar onze kosten van gas, elektra en water. De contracten met onze leveranciers zijn verbeterd en aangepast.We gaan minder gas verbruiken, ons gebruik comfort gaat omhoog en onze vaste lasten dalen fors.De te realiseren besparingen zijn groter dan onze lasten van de financiering.
Het is de bedoeling dat Walter Winkel samen met Ruud Jongen in de maanden juni, juli en augustus alles hebben gerealiseerd, zodat we het nieuwe seizoen direct gebruik kunnen maken van deze duurzame verbeteringen en besparingen.

19-5-2024 Bestuur