Start Competitie met inachtneming Coronamaatregelen

Beste mensen,

Het hockey seizoen gaat bijna weer beginnen. We hadden gehoopt dat in september de Corona maatregelen waren versoepeld en we elkaar op de oude vertrouwde manier zouden kunnen ontmoeten op de club.
Echter de maatregelen dreigen eerder te worden verscherpt dan te worden versoepeld. Maar wat betekent dit voor HC Nova?
We willen graag alle hockey activiteiten zo veel mogelijk laten doorgaan; dus alle trainingen, alle voorbereidingen en wedstrijden.
Maar we zijn medeverantwoordelijk voor elkaars gezondheid en daarom willen we de kans op besmetting zo klein mogelijk maken.
Hoe gaan we dit doen:
  • Houd in ieder geval afstand van elkaar (1,5 meter). Dit is bij iedereen bekend, maar het naleven hiervan blijkt lastig. Maar houd je eraan en spreek elkaar hier ook op aan.
  • Er komen looproutes in het clubhuis, zodat in- en uitgaande mensen elkaar ruim kunnen passeren.
  • We gaan stickers plakken op de vloeren, om duidelijk te maken hoe de routes lopen.
  • Registreer je als bezoeker van HC Nova (dit is niet verplicht) en registreer je als je uitspeelt bij de club waar je te gast bent (dit in het kader van eventueel bronnenonderzoek)
  • We hangen posters op met QR codes die gescand kunnen worden, zodat iedereen zich digitaal kan aanmelden op de club. Dit geldt ook voor onze bezoekers.
  • Men kan zich ook registreren via: http://hcnova.nl/registratie. Gebruik deze link.
  • Er komen schermen voor de bar, ter bescherming van barmedewerkers en mensen die willen bestellen.
  • Wedstrijden worden 15 minuten na elkaar ingepland, zodat er ruimte is om naar de velden te gaan, zonder dat er teams elkaar kruisen. Dit betekent dat teams pas naar de velden mogen gaan als de vorige teams de velden en de looppaden hebben vrijgemaakt. Zodat men elkaar niet kruist.
  • Kom in hockeykleding naar de club voor training of wedstrijd en douche thuis.
  • We gaan gezamenlijk de rol van wedstrijdsecretaris invullen. Hans moet in deze tijd erg voorzichtig zijn en is niet beschikbaar.
  • Als spelers en begeleiders van teams samen in de auto zitten draag mondkapjes.
  • Bekijk de site van de KNHB: https://www.knhb.nl/kenniscentrum/artikel/hockeycompetitie-en-coronavirus-hockeyen-met-deze-richtlijnen
Hoe vervelend alle maatregelen ook zijn het belangrijkste is dat we veilig kunnen blijven hockeyen. Dus we rekenen op ieders bijdrage.  Mochten er zaken onduidelijk zijn; stel ons je vraag. Heb je suggesties om zaken te verbeteren, laat het ons weten ([email protected]).
En, HC Nova  is niet iets van een bestuur, maar HC Nova zijn we samen.
We hopen dat we hiermee een volledig en mooi hockey seizoen kunnen beleven met elkaar.
Veel plezier en succes.

Met vriendelijke groet