Respect en Sportiviteit, ook onderling!

16-4 Beste leden,
Komend weekend gaan we weer van start met de onderlinge wedstrijden op onze club. Ondanks dat de competities geen doorgang kunnen vinden hopen we dat onze jeugdleden toch kunnen genieten van een wedstrijd.
Het is de bedoeling dat iedereen, spelers en scheidsrechters hier veel plezier aan beleeft. wat we echter hebben gemerkt in de afgelopen wedstrijden is dat sommigen in het heetst van de strijd, de sportiviteit uit het oog verliezen en zich dan onheus gedragen tegen scheidsrechters, tegenstanders en ook teamgenoten. Dit is natuurlijk niet de bedoeling.

Dus daarom maar eens wat adviezen voor een leuke sportieve wedstrijd:
  1. We doen allemaal ons best om er een leuke wedstrijd van te maken
  2. De scheidsrechter heeft altijd gelijk, daarom is hij/zij de scheidsrechter.
  3. Iedereen kan een fout maken op het veld, dit is geen reden om te schelden. Een echte teamgenoot geeft support.
  4. Een compliment motiveert meer dan een negatieve opmerking.
  5. Als je je ergert, ga dan even langs de kant af koelen. Tip voor de coach; als je dit ziet bij een speler, grijp in, want een speler die zich ergert presteert minder.
  6. Hockey is een teamsport, iedereen heeft zijn sterke en zwakke kanten, focus op de sterke kanten van je medespelers
  7. Bedank mekaar en de scheidsrechter na de wedstrijd.
We hopen dat iedereen de komende tijd weer veel plezier beleeft aan zijn/haar wedstrijden.

16-4-2024 Bestuur