Welkom bij HC Nova

Hockey Club Nova is opgericht op 1 augustus 2013 na een fusie tussen de hockeyverenigingen HC Kerkrade en HCC Heerlen. Samen beschikt de vereniging over meer dan 100 jaar hockey-ervaring in deze regio.

Het geografisch gebied van HC Nova bestrijkt de gemeenten Heerlen, Kerkrade, Landgraaf en omliggende gemeentes. Met bijna 700 leden behoort de vereniging tot een van de grotere sportverenigingen in de regio Parkstad.

Vanaf 1 juli 2015 maakt de vereniging gebruik van het nieuwe hockeycomplex, gelegen op Sportpark Kaldeborn in Heerlen. Het nieuwe complex beschikt over twee water gesproeide kunstgrasvelden en een zand ingestrooid kunstgrasveld. Als enige hockeyvereniging in de provincie Limburg beschikken wij over twee water gesproeide kunstgrasvelden. Deze velden zijn een minimale vereiste voor tophockey en hiermee zijn we in staat alle leden op deze ondergrond te laten spelen. Dit komt de hockeytechniek van de individuele speler zeer ten goede.

De vereniging kenmerkt zich, naast een gezellige en informele sfeer, door hockey-activiteiten aan te bieden voor alle leeftijdsgroepen en spel niveaus.

Kinderen, zowel jongens en meisjes, kunnen lid worden vanaf ongeveer 5,5 jaar. Tot hun zevende jaar krijgen de kinderen op speelse wijze de eerste hockeytechnieken geleerd op de trainingen op woensdagmiddag en op de RABO Hockey Academie op zaterdagochtend.

Vanaf 7 jaar wordt elk kind in een team geplaatst om vervolgens mee te spelen in de Zuidlimburgse hockeycompetitie tegen leeftijdsgenootjes.
Na eerst in zestallen en achttallen wedstrijdervaring opgedaan te hebben, gaan de kinderen vanaf hun tiende levensjaar hun opwachting maken in een elftal op een heel veld.

Voor getalenteerde kinderen tussen 10 en 16 jaar die getraind willen worden op individuele hockeytechnieken, kunnen op vrijwillige basis deelnemen aan de RABO Talenten Academie op zondagochtend.

HC Nova beschikt over ca.50 junioren- en seniorenteams in de diverse leeftijdcategoriĆ«n. Hierdoor is het mogelijk om zowel op prestatief als recreatief niveau te hockeyen.

Voor dames en heren senioren die geen competitieverplichting willen, bestaat de mogelijkheid deel te nemen aan Trimhockey. Op een recreatieve en gezellige wijze wordt wekelijks getraind. De groep bestaat zowel uit leden die onlangs zijn gestart met hockey als ervaren hockeyers. De leeftijd van de trimhockeyers varieert van 18 tot 70 jaar.

Wilt u meer informatie over onze vereniging, dan kunt u een mail sturen naar [email protected]