HC Nova, het Corona virus en hoe nu verder? deel 3

Beste mensen,

Ik begin deze update met mijn eerste zin van mijn vorige bericht.

Zoals bekend volgt HC Nova de richtlijnen van het ministerie van VWS, NOC*NSF, gemeente Heerlen, RIVM en KNHB. HC NOVA kan geen eigen beleid voeren in deze.

De gemeente Heerlen controleert actief en intensief op correcte naleving van de instructies op de dagen dat wij nu open zijn.

Het is goed om te constateren dat de gemeente ziet dat HC Nova haar verantwoordelijkheid hierin zeer serieus neemt.

Daarom een woord van dank en complimenten voor iedereen die de trainingen van vorige week probleemloos hebben laten verlopen.

Naar aanleiding van de persconferentie van 6 mei jl., dachten velen dat we weer direct konden gaan trainen; wellicht met in acht nemen van de 1,5 meter afstand.

Het bestuur zou niets liever willen.

Maar we zijn afhankelijk van de richtlijnen van bovengenoemde partijen.

De gemeente is gevraagd om toestemming te verlenen het sportcomplex verder te mogen gebruiken voor de 18 + leden. Maandag hopen we een positieve reactie van de gemeente hierover te ontvangen, zodat we vanaf dinsdag (12 mei) iedereen (aangepast) kunnen laten trainen.

Voor het verkrijgen van gemeentelijke toestemming, dragen de ervaringen van de gemeente bij HC Nova vorige week positief bij.

Nu de komende tijd veel meer mensen zullen komen trainen is het nog belangrijker dat iedereen zich houdt aan de protocollen die gelden op ons complex.

Houd je hieraan, zodat iedereen kan komen trainen en kan blijven trainen.

Realiseer je dat de gemeente controleert op de correcte naleving van de protocollen.

De TC heeft een nieuw trainingsschema gemaakt (compleet met vrijwilligers om het veld en op het parkeer terrein); zodat anderen kunnen trainen. Deze uitbreiding betekent dat we weer een beroep gaan doen op onze (vrijwilligers) trainers.

We kunnen nu nog niet trainen op de wijze waarop we gewend waren, maar we willen de gehele zomer doorgaan met het aanbieden van hockey trainingen. Partijtjes en wedstrijden zijn niet toegestaan.

Mochten er vragen, opmerkingen, complimenten zijn aan ons mail ons op:

Met sportieve groet

Ben Boekraad