HC Nova Accommodatie

Gedragsregels

HC Nova heeft de volgende Gedragsregels:
  • we begroeten en bedanken elkaar: (tegen-)spelers, coaches, teammanagers, trainers, scheids-rechters en (andere) vrijwilligers
  • we respecteren ieders persoonlijke integriteitwe vallen de ander niet lastig
  • we accepteren en respecteren de ander en discrimineren niet
  • we berokkenen de ander geen fysieke en/of emotionele schade
  • we maken op geen enkele wijze misbruik van onze (machts-)positie
  • we schelden niet en maken geen gemene grappen of opmerkingen over anderen
  • we negeren de ander niet
  • we doen niet mee aan pesten, uitlachen of roddelen
  • we vechten niet, gebruiken geen geweld en bedreigen niet

Accommodatie

HC Nova beschikt over een complex met twee water gesproeide kunstgrasvelden en een zand ingestrooid kunstgrasveld. Als enige hockeyvereniging in de provincie Limburg beschikken wij over twee water gesproeide kunstgrasvelden.

Het HC Nova gezondere kantinebeleid

HC Nova heeft een omgeving waar gezonder eten gemakkelijk is. We vinden het belangrijk dat het aanbod en de uitstraling in het clubhuis (en in onze automaten) gezonder is, omdat dit bijdraagt aan de gezonde ontwikkeling en leefstijl van onze leden en bezoekers.

Daarom werken we volgens deRichtlijnen Gezondere Kantines die zijn opgesteld door het Voedingscentrum. We maken hiermee de gezondere keuze de makkelijke keuze.

Ons clubhuis heeft de volgende basis:

Het clubhuis biedt in elke productgroep minstens één betere keuze aan
Binnen de verschillende aangeboden productgroepen (zoals dranken, brood, snacks etc.) biedt het clubhuis minstens één betere keuze aan. Dit geldt voor het uitgestalde aanbod én voor het aanbod in de automaten. Betere keuzes zijn gedefinieerd door het Voedingscentrum.

Op de opvallende plaatsen liggen betere keuzes
Het clubhuis hanteert deze drieuitstralingspunten:

1. Op de opvallende plaatsen bij het uitgestalde aanbod staan alleen betere keuzes;
  2. Op de opvallende plaatsen in de automaten staan alleen betere keuzes;
  3. Als je eten of drinken aanbiedt bij de kassa, staan daar alleen betere keuzes.

Het clubhuis stimuleert water drinken
In ons clubhuis is water altijd beschikbaar, zowel bij het uitgestalde aanbod als in de automaten. We bieden een watertappunt, kannen met water of flesjes water.

Onze ambitie

Wij hebben de ambitie om de sportieve omgeving waar onze leden en bezoekers zich in bevinden, een omgeving te laten zijn met een gezonde uitstraling die gezonder gedrag stimuleert.

HC Nova heeft de ambitie om structureel een Team Fit Sportkantineā€ te zijn:

-Het uitgestalde aanbod en het aanbod in de automaten bestaat uit betere keuzes;

-We bieden minstens groente of fruit aan;

-De aankleding van de kantine verleidt tot een betere keuze.

HC Nova werkt structureel aan een Gezondere Sportkantine
Het beleid laat duidelijk zien hoe de organisatie er ook op de lange termijn voor zorgt dat de kantine gezond blijft.

Tevens is het één van de speerpunten in het contract van de horecamanager, dat deze actief hierop let en het personeel hierop aanstuurt.

Met onze horeca-afdeling hebben wij afgesproken dat we ieder jaar in januari het aanbod in de kantine in kaart brengen met de Kantinescan van het Voedingscentrum en de uitkomst rapporteren aan de directie.